Kansainvälinen ICOM Network laajentaa tarjontaansa analytiikkaan

Yli 60 maassa toimiva itsenäisten markkinointiviestintätoimistojen verkosto ICOM on valinnut turkulaisen Super Analytics Oy:n jäsenekseen. Valinta jatkaa linjaa, jolla ICOM laajentaa tarjontaansa datalähtöisen markkinointiviestinnän palveluilla.

“Tiedolla johdettu markkinointi on markkinointiviestinnän kuumin trendi. Toimistot, jotka tuovat markkinointiviestintään datalla tuotettuja näkemyksiä ja analytiikkaa tarjoavat aitoa arvoa asiakkaillemme”, sanoo ICOM-johtaja Emma Keenan.

“Voimme entistä paremmin auttaa asiakkaitamme luomaan datan avulla arvoa saadessamme Super Analyticsin kaltaisia toimistoja mukaan verkostoomme. Lisäksi varmistamme, että verkostomme muutkin toimistot pysyvät teknologisen osaamisen aallonharjalla”, Keenan jatkaa.

Vuonna 2012 perustettu Super Analytics sukeltaa syvälle asiakkaan dataan, etsii poikkeavuuksia, säännöllisyyksiä ja pullonkauloja löytääkseen mahdollisuuksia kasvattaa asiakkaan liiketoimintaa ja parantaa markkinoinnin investointeja. Super Analyticsin asiakkaita ovat niin pienet kuin suuretkin yritykset, joille digitaalisten markkinointipanosten kehittäminen on tärkeässä roolissa. Super Analyticsin asiakkaisiin lukeutuu yli 300 yritystä, mukaan lukien muun muassa suurimmat suomalaiset mediayhtiöt, pankit, verkkokaupat ja b2b-toimijat.

“Parhaat onnistumiset näkyvät tapauksissa, joissa pääsemme vaikuttamaan asiakkaan mediavalintaan, sekä ohjaamaan datalla digitaalisen asiakaskokemuksen onnistumista sivustoilla ja sovelluksissa”, Super Analyticsin toimitusjohtaja Kalle Heinonen luonnehtii.

Viime vuonna Super Analytics auttoi suurta suomalaista keittiötoimittajaa parantamalla mediavalintoja ja optimoimalla keittiösuunnittelun ajanvarauspalvelun tehokkuutta. Tulokset puhuvat puolestaan: edelliseen vuoteen verrattuna keittiötoimittajan sivuston liikenne kasvoi 224 % ja samaan aikaan digitaalisten kanavien kautta tulleiden uusien ajanvarausten määrä kasvoi 86 %:lla.

“Autamme yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta mittaamalla koko matkaa mainosnäytöstä ostotapahtumaan”, Heinonen kertoo.

Super Analytics on toinen Suomessa toimivista ICOM-toimistoista.

Jo vuonna 2009 ICOM:iin valittu Avalon ja Super Analytics ovat yhdessä rakentaneet vahvempaa palvelutarjoomaa. Avalonin ja Super Analyticsin yhteistyössä yhdistyy analyyttinen ja taktinen markkinointiviestintä sekä luova ja strateginen viestintä. Näin voidaan tarjota asiakkaan koko elinkaaren kattavia viestintä- ja analytiikkapalveluita sekä automatisoida markkinointia dataan perustuen.

“Tarkoituksemme on syventää yhteistyötä edelleen yhteisten palveluiden kehittämisellä”, sanoo Avalonin toimitusjohtaja Kati Lanu.

“Olemme hyvin iloisia yhteistyöstä. Super Analyticsilla on kokemusta perinteisten ja modernien medioiden mittaamisesta. Puhumme samaa ammattikieltä, ja bonuksena näiden kavereiden kanssa on hauskaa!”

Super Analyticsin lisäksi ICOM-verkostossa toimii kaksi muuta datalähtöistä mediatoimistoa: Oxyma Hollannissa ja Pathfinder USA:ssa.

Heinonen kertoo yhteistyön ICOM-toimistojen kanssa jo alkaneen: “Yhteistyön avulla olemme voineet tarjota pohjoismaisille asiakkaillemme uniikin keinon kansainvälistyä ja lokalisoida markkinointiviestintää useisiin maihin nopeasti. Sama logiikka toimii myös toisinpäin. Pääsemme mukaan sellaisten kansainvälisten brändien media- ja analytiikkatarjouksiin, joihin emme ilman ICOM:ia olisi päässeet. ICOM-jäsenyyden myötä saavutamme yli 60 maata yli 80 toimiston kanssa. Super Analyticsille tämä tarkoittaa erinomaista alustaa kansainväliselle liiketoiminnan kasvulle.”

TIETOJA ICOM:sta

ICOM on maailmanlaajuinen itsenäisten mainos- ja markkinointiviestinnän toimistojen verkosto. ICOM-verkostossa on yli 80 toimistoa, jotka tavoittavat 95 % maailman markkinoista. Verkosto ohjaa ihmisiä ja brändejä yhteistyöhön ympäri maailmaa lähemmäs toisiaan. Verkoston yhteenlaskettu liikevaihto on yli 500 miljoonaa dollaria.

TIETOJA Super Analyticsista

Super Analytics on datalähtöinen mediatoimisto ja asiakaskokemuksen asiantuntija, joka tarjoaa asiakkailleen mediasuunnittelua ja -ostamista sekä analytiikkaratkaisuja yrityksen kokoon katsomatta. Paikallisten toimijoiden lisäksi Super Analytics auttaa suomalaisia yrityksiä kansainvälistymään ja (auttaa) kansainvälisiä brändejä lokalisoimaan markkinointiaan Suomessa. Super Analytics auttaa yrityksiä tekemään tiedolla johdettua, tuloksellisempaa markkinointia ja myyntiä digissä.

Alkuperäinen tiedote: Finland’s Super Analytics Selected For ICOM Membership