Perusmuodossaan Google Analytics seuraa käyttäjien sivulatauksia ja esittelee niiden kokonaismääriä halutulta aikajaksolta jaoteltuna jonkin ensisijaisen mittasuhteen (primary dimension) avulla.

Yksittäisten sivujen tilalla yleensä valitaan liikenteen lähdekanavat tai jopa pelkästään käyttäjistä koostuvan yleisön keskimääräisiä demografiatietoja.

Nämä kaikki löytyvät Google Analyticsin valmiista raporteista.

Muokatuilla raporteilla (custom reports) voit tarkastella tietoa myös muilta suunnilta.

Ota käyttöösi tunti- ja viikonpäiväkohtaiset muokatut raportit

Meillä on nämä ajankohtaa käsittelevät raportit jatkuvassa käytössä. Ja nyt saat ne sinäkin, sillä Google Analyticsissa custom raportin jakaminen toiselle käyttäjälle on hyvin helppoa.

  1. Kirjaudu ensin sisään Google Analytics -tiliisi
  2. Avaa sitten ensimmäinen raportin jakolinkeistä (toistat myöhemmin toimenpiteet toisen raportin osalta):
  3. Liitä raportti ensin ihan mihin tahansa näkymään ja klikkaa ”Luo”
  4. ”Muokkaa” raporttia sivun oikeasta yläosasta
  5. Valitse raportin alaosasta ”Kaikki tähän tiliin liitetyt näkymät” ja paina ”Tallenna”
  6. Avaa sitten toinen raportin jakolinkki ja toista toimenpiteet 3-5

Näin raportit ovat käytössäsi tarkastellessasi minkä tahansa sivuston tai näkymän dataa. Löydät raportin käyttöliittymän vasemman laidan navigaatiosta.

Ja tässä vielä raporti kätevästi omana listanaan:

 

Tule Google Analyticsin peruskoulutukseen

Tämä ja muut asiat käydään läpi Google Analyticsin ja verkkoanalytiikan perusteet -koulutuksessa Turussa 12.12. 2017. Tule mukaan ja pyydä ystäväsikin.