Yli 87 % ihmisistä etsii tietoa Googlesta ennen ostopäätöksen tekemistä. Hakusanamainonta on kohdistettua ja kustannustehokasta mainontaa, jonka tulokset näet reaaliaikaisesti.

Google hakukone

Kun luet päivän Helsingin sanomia tai katsot lempisarjaasi televisiosta, sinulla tarjoillaan mainoksia vaikka sinulla ei välttämättä ole tarvetta ostaa mainonnan kohteena olevaa tuotetta. Kun ihmiset googlaavat, heille on jo syntynyt tarve tuotteellesi. Silloin sinun mainoksesi on kiinnostava.

Hakusanamainonta eroaa perinteisestä mainonnasta myös hinnoittelultaan. Hesarin etusivun mainos maksaa 38 830 euroa, yksi Maikkarin puolen minuutin pituinen mainos maksaa 9 500 euroa. Molemmissa tapauksessa et varsinaisesti tiedä montako ihmistä mainoksen näki tai miten paljon rahaa mainos toi sinulle takaisin.

Hakusanamainonnassa maksat vain, jos käyttäjä klikkaa mainostasi ja siirtyy verkkosivuillesi. Mainoksen näyttämisestä ei veloiteta. Toisin sanoen maksat vain, kun mainonta toimii. Tulosseurannan avulla sinulla on mahdollisuus seurata, ostiko kävijä verkkokaupastasi tai jättikö hän sinulle yhteydenottopyynnön.

Tuloksellinen mainonta on pitkäjänteistä työtä

Hakusanamainonnan käynnistäminen on helppoa. Aloita kirjoittamalla mainos, Google Adwords mainosjoka kertoo tarjoamastasi tuotteesta tai palvelusta. Valitse sitten hakutermit, joiden perusteella mainoksesi näkyy Googlen hakutulossivulla. Määritä lopuksi päiväbudjetti, ja olet valmis aloittamaan mainonnan. Tuloksellinen mainonta on hieman hankalampi juttu. Se vaatii aikaa ja rahaa siinä missä muutkin mainoskeinot. Muutaman avaintekijän avulla voit saada hakusanamainontasi tuottamaan yrityksellesi paljon lisää myyntiä:

Kohdistaminen

Voit kohdistaa mainoksesi asiakkaille tietyissä maissa, tietyillä alueilla, tietyissä kaupungeissa tai tietyllä etäisyydellä yrityksestäsi tai myymälästäsi, jopa kilometrin tarkkuudella. Paikalliset ihmiset löytävät yrityksesi Googlessa juuri silloin, kun he hakevat tarjoamiasi tuotteita tai palveluita.

Laskeutumissivujen optimointi

Tehostamalla yrityksesi kotisivuja saat enemmän irti mainonnastasi. Ulkoasullisesti tyylikkäät sivut ja sisällöllisesti mielenkiintoiset sivut myyvät paremmin kun niihin on panostettu.

Display-verkosto

Voit tarjoilla mainoksia silloin kun kävijät surffailevat netissä tuotteesi liittyvillä sivuilla. Google Display verkostossa on yli miljoona verkkosivustoa, jossa mainoksiasi voidaan näyttää.

Mobiilihaku

Nykyään tehdään yhä enemmän hakuja eri laitteilla – on pöytäkoneita, kannettavia tietokoneita, tablet-laitteita ja kännyköitä. Riippumatta asiakkaan käyttämästä laitteista mainoksesi pitää osua oikeaan kohtaan joka kerta.

Hakusanamainonnan auditointi

Aloitamme kaikki jatkuvat hakusanamainonnan projektit kokonaisvaltaisella auditoinnilla, jossa kartoitamme nykytilanteen ja annamme suositukset parannuksista. Tutkimme sinun tai entisen toimittajasi tekemästä hakusanamainontakampanjasta seuraavat kohdat:

  • Tilin rakenne
  • Avainsanat
  • Mainokset
  • Laajennukset
  • Laskeutumissivut
  • Tulosseuranta

Jos olet kiinnostunut kuulemaan, miten pystyt parantamaan hakusanamainonnan tuloksia, voit myös pyytää meiltä pelkän hakusanamainonnan auditoinnin hintaan 2500 euroa + alv. 24%.

Hakukoneet maailmalla

Suomessa eniten käytetty hakukone on Googlen hakukone, jonka kautta tehdään Suomessa jopa 30 miljoonaa hakua joka päivä. Suomalaisista 97% käyttää Googlea hakukoneena. Mobiililaitteilla Google -hakukoneessa tehtyjen hakujen määrä on kasvussa. Vuonna 2013 mobiililaitteilla hakuja tehtiin Suomessa Googlen hakukoneella n. 6 miljoonaa per päivä. Maailmalla tilanne saattaa tosin vaihdella hyvinkin paljon.

Euroopassa ja Yhdysvalloissa Microsoftin Bing hakukoneella on hieman suurempia osuus markkinoinnista, mutta yleisesti ottaen Google osuus on ylivoimaisesti suurin.

Venäjällä suurin hakukone on Yandex (Яндекс), 61% kaikista hauista tehdään Yandexin kautta. Toiseksi eniten hakuja tehdään Googlella, yli 34 miljoonaa hakua joka päivä.

Kiinassa suosituin hakukone on kiinalainen Baidu. Vaikka Baidu toimii ainoastaan yhdessä maassa, sen osuus maailmanlaajuisista hakukonemarkkinoista on 15%.

Super Analytics on sertifioitu Google Partner sekä Bing Ads Accredited Professional. Olemme tehneet tuloksellista hakusanamainontaa kaikissa suosituimmissa hakukoneissa (Google, Bing, Yandex, Baidu) paikallisille ja kansainvälisille asiakkaille. Super Analytics on sitoutunut noudattamaan kolmannen osapuolen käytäntöjä työssä.

Google Partner

Bing Accredited Professional